W końcu masz pupila swoich marzeń! Czy potrafisz się nim zająć? Pokaż wszystkim, że zaopiekujesz się swoim zwierzakiem najlepiej na świecie! Nie będzie to łatwe, ponieważ inni też pragną zdobyć tytuł najlepszego opiekuna albo opiekunki – i nie ...
Samodzielna, taktyczna gra planszowa z rewelacyjnymi figurkami i hordą zombie do pokonania
Los wojny o przetrwanie ludzkiego gatunku w rękach najlepszych uczniów profesora Xaviera: X-Menów
Rewolucja X-Men to kooperacyj...
Uwaga! To nie jest samodzielna gra, do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Canvas.Galeria poszukuje nowych arcydzieł! W Canvas: Ostatnie szlify możesz ukończyć swoje dzieła sztuki i pokazać je światu dzięki nowym ramkom! Ramki te dodają war...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Lords of Xidit
ból, że od trzech osób. ale na serio warto! ładnie wydana, w świecie Seasons, oryginalny mechanizm p...