"Thorgal. Aniel" to trzydziesta szósta część bestsellerowej i popularnej serii fantasy o przygodach Thorgala - niezwykłego bohatera wychowanego przez wikingów!Jeśli interesujesz się powieściami fantasy w których dominuje wartka a...
„Kajko i Kokosz” Janusza Christy (1934–2008) to jedna z najsławniejszych polskich serii komiksowych. W przezabawny sposób opowiada o przygodach dwóch słowiańskich wojów – mądrego i uczciwego Kajka oraz sil...
DATA PREMIERY: 12.04.2024
Kaijū, mechy i rzuty kośćmi
Rzucaj kośćmi, by dobierać karty, i wybieraj, czy wolisz je zagrać (i skorzystać z efektów) czy zachować. Pikit to prosta gra karciana pełna niespodzianek, w któ...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
EuroBusiness
Gra, która powoduje rywalizację pomiędzy zawodnikami ! Oparta na zasadach Monopoly. Rozwija żyłkę ha...