Specjalna edycja z okazji 20-lecia gry!
Od 20 lat krasnoludy przeczesują korytarze w poszukiwaniu cennego złota, a sabotażyści dokładają starań, aby im to uniemożliwić. Rozbudowujcie labirynt korytarzy i przeszukujcie kopalnię w nadziei na znale...
Odkrycia Darwina ujęte w zasady błyskotliwej gry euro z rozmieszczaniem robotników.
Euro uczta z historią w tle
Innowacyjny system rozwoju robotników, eksploracja wysp Galapagos, kolekcjonowanie okazów, morskie podróże, ...
Blef w najczystszej postaci!
Spicy to pikantna gra karciana. Są w niej proste zasady. Jest potężna porcja blefu. Jest masa śmiechu i rozgrywka na jeden kwadrans… po której zawsze pojawia się magiczne “Gramy jeszcze raz?”. S...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Sabotażysta
Złoto to coś co każdy lubi :) Warto poczuć się odkrywcą i powalczyć o sztabki! Wygrana jest cenna, b...